ISO 13485 : 2016

ISO 13485:2016 TIBBİ CİHAZLAR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

ISO 13485 standardı ISO 9001 standardı temel alınarak oluşturulmuş, Tıbbi cihazlar için özel şartlar içeren uluslar arası bir standardadır.

Yasal gerekleri yerine getirmenin yanı sıra rekabette avantaj elde etmek isteyen tıbbi cihaz üreticileri kalite yönetim sistemi gereklerine uymakta olduklarını da kanıtlamak durumundadır.

Tıbbi cihaz üreticileri mevcut yasal zorunlulukları karşılamak, müşteri memnuniyetini sağlamak, iç verimliliği arttırmak ve açılabilecek davalara karşı yasal bir güvence oluşturmak için kalite sistemi kurma ve belgelendirme ihtiyacı hissettirmektedir.

EN 46001/ ISO 13485 Yönetim Sistemi ISO 9000 Kalite Yönetim istemi gereklilikleri de dahil olmak üzere tıbbi cihaz üreticileri için ek özel şartları içermektedir.

Bu Standard, tıbbi cihazlar sağlama ve tutarlı olarak müşteri ihtiyaçlarını ve tıbbi cihazlar ile ilgili hizmetlere uygulanabilir mevzuat şartlarını karşılama kabiliyetini kanıtlaması gereken bir kuruluş için kalite yönetim sistemi şartlarını kapsar. Bu standardın temel amacı, kalite yönetim sistemleri için uyumlaştırılmış tıbbi cihaz mevzuatı şartlarını kolaylaştırmaktır.

Tıbbi cihaz üreticilerinin Avrupa Birliği ve Kuzey Amerika pazarında faaliyet gösterebilmeleri birçok yasal engeli aşmalarına bağlıdır. Başta Kanada olmak üzere birçok ülkede bazı tip tıbbi cihaz üreticilerinin ISO 13485 standardına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmaları yasalarca zorunlu hale getirilmiştir.

ISO 13485:2016 standardı 13485’in son versiyonudur. ISO 9001:2015 risk ve proses yaklaşımı modelini esas almaktadır.

Tıbbi Cihaz Üreticileri için Kalite Sistemi hizmetleri
• Genel Check-Up (Mevcut durumun analizi)
• Süreçlerin belirlenmesi
• Kritik Kontrol Noktalarının Belirlenmesi
• Proje Yöneticisi ve Ekibini belirlenmesi
• ISO 13485 Standart eğitimi
• İç kalite denetçiliği eğitimi
• Doküman gözden geçirme
• Denetim öncesi hazırlıkların gözden geçirilmesi

13485 Kalite Yönetim Sisteminin kurulması
• Standart Eğitiminin Alınması
• Çalışma Ekibinin ve Stratejilerinin belirlenmesi
• Kalite El Kitabının Oluşturulması
• Destek Prosedürlerinin Oluşturulması
• Sistemin Uygulanması
• Belgelendirme için Başvuru
• Belgelendirme Denetimi

14 Yerel Ofis ile Dünya Çapında Hizmet Kalitesi!

Turkish English German